Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Opel Astra GTC 1.6T

De nieuwe Astra GTC is veel meer dan gewoon een driedeursversie van de berline. Hij pakt niet alleen uit met een sportieve en verleidelijke look, maar ook met een specifiek, geëvolueerd onderstel.

Prijs
NB
  • Score redactie 13.00 /20

Terwijl de eerste GTC het platform van de vijfdeurs-Astra van toen ongewijzigd overnam, heeft deze generatie recht op enkele evoluties. Te beginnen met de voorwielophanging, die geïnspireerd is op die van de Insignia OPC. Deze architectuur werd Hi-PerStrut gedoopt en is vergelijkbaar met het principe van de losgekoppelde fusee van de Renault Mégane RS. Achteraan bleef de torsieas die wordt afgeremd door een Watt-parallellogram, gewoon behouden. Daarentegen werd de wielbasis met 1 centimeter verlengd, terwijl de spoorbreedtes vooraan met 4 en achteraan met 3 centimeter groeiden. De bodemvrijheid nam met 1,5 centimeter af, terwijl de standaardbanden een maatje groter zijn (215/50 R17 tegenover 205/60 R16).

  • Zit- en ophangingscomfort
  • Veilig en homogeen weggedrag
  • Ideale rijhouding
  • Volledige standaarduitrusting
  • Uitrustingsmogelijkheden van hoger segment
  • Verzorgde en aantrekkelijke look
  • Overdreven lang gespreide versnellingsbak
  • Teleurstellende verhouding prestaties-verbruik
  • Zicht rondom (vooral schuin achteruit)
  • Toegang en moduleerbaarheid koffer
  • Versnellingsbakbediening (grote schakelwegen)
  • Oncomfortabele achterbank

In dit artikel : Opel, Opel Astra

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker