- Score redactie 14.54 /20
Als massaconstructeur bij uitstek heeft Opel de middenklassebreak altijd een warm hart toegedragen. De nieuwe Astra Sports Tourer is nog maar de tweede met die naam, na die van de vorige generatie (de Astra ‘H’), maar daarvoor was er de traditionelere breakvariant Caravan, die de carrière van de vijf generaties Kadett en de eerste drie generaties Astra een stevige boost heeft gegeven. Ter illustratie: gespreid over een dikke vijftig jaar tijd nam de breakuitvoering meer dan 20 procent van de 24 miljoen gebouwde C-segmenters van Opel voor zijn rekening (5,4 miljoen stuks dus), en vandaag de dag is zelfs 30 procent van alle verkochte Astra’s een Sports Tourer. Om maar te zeggen hoe belangrijk deze koetswerkvariant is...
- Ruimte en comfort (stoelen, ophanging)
- Geslaagde geluiddemping
- Opmerkelijk elastische motor
- OnStar standaard, uitgebreid IntelliLink
- Uitrusting, verhouding prijs-kwaliteit
- Modern en chic interieur
- Wat lange versnellingsbakverhoudingen
- Automaat niet verkrijgbaar op 125 pk-versie
- Filtering dwarsnaden met 18-duimwielen
- Snel hoog verbruik bij gespierde rijstijl
- Sombere interieurkleuren
- Soms opdringerige rijhulpsystemen
In dit artikel : Opel, Opel Astra
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!