- Score redactie 15.08 /20
In tegenstelling tot de vijfdeursberlineversie, die onder de naam Grand Sport aan laadvolume verliest ten opzichte van zijn voorganger (490 tegenover 530 liter), biedt de breakversie Sports Tourer van de nieuwe Opel Insignia net 130 liter méér bagageruimte, zonder afbreuk te doen aan het vloeiende en verzorgde design van deze nieuwe Insignia-generatie. De nieuweling schurkt tegen de vijfmetergrens aan (hij is 7 centimeter langer dan zijn voorganger), maar de inzittenden plukken daar wel de vruchten van. Bovendien zijn de ontwerpers erin geslaagd om tegelijk het gewicht terug te dringen, om zo het weggedrag te verbeteren en het verbruik terug te dringen. Zo verloor de breakversie met overeenkomstige motorversie maar liefst 200 kilo, tegenover 175 kilo in het geval van de vijfdeursberline. Dat is te danken aan een grondig vernieuwd platform en een nieuwe motorfamilie, met als instapkrachtbron een 1.5-turbo op benzine. Die is verkrijgbaar met 140 en 165 pk en vervangt zo in één klap zowel de vroegere 1.4 T als 1.6 T.
- Binnenruimte (elleboogbreedte en beenruimte)
- Soepele, stille en gewillige motor
- Comfort (stoelen, geluiddemping, schokdemping)
- Ergonomische en intuïtieve instrumenten
- Bijdetijdse connectiviteit (OnStar)
- Te lange versnellingsbakverhoudingen
- Wat harde stoelen
- Hoog normverbruik
- Soms dure afzonderlijke opties
- Wat licht stuur
In dit artikel : Opel, Opel GT , Opel Insignia
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!