Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Opel Omega 2.2 DTI & 2.5 DTI

Geschreven door Bert Troubleyn op

De van origine bescheiden Omega heeft nooit de status van een echt topmodel genoten, al is hij er door zijn uitrusting in de loop der jaren wel wat elitairder op geworden. De 2.5 DTI-motor zou hem nog een trapje hoger moeten tillen.

Net als goede wijn wordt de Omega beter met de jaren. Ruim, uitgebalanceerd en dynamisch is hij altijd al geweest; nu is hij ook comfortabeler, dankzij een opgewaardeerde uitrusting. Bepaalde details verraden misschien zijn oude concept, maar dat doet niets af aan zijn uitstekende verhouding prijs-kwaliteit. Kortom, de Omega verdient meer aandacht dan hij krijgt. Op motorisch vlak zijn we blij dat de te kleine 2.0 DTI en BMW's 2.5 met onrechtstreekse inspuiting verdwenen zijn. De Omega diesels hoeven zich voortaan niet meer weg te steken. Qua pure prestaties nemen ze niet meteen het voortouw, maar ze leveren onvervalst rijplezier.De protagonist van deze test, de 2.5 DTI, staat inzake werkingsstilte en zachtheid een trap hoger dan de 2.2, maar toch ontgoochelde hij ons een beetje omdat hij er niet in slaagde de basis-DTI op een grotere afstand te rijden.Temeer daar de verschillen in prijs en verbruik niet van de geringste zijn.We durven er wel om te wedden dat deze krachtbron zal bijdragen tot een opwaardering van het imago van de grootste Opel.

In dit artikel : Opel, Opel Omega

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker