Detailtests / Peugeot 2008 BlueHDi 100 : Nog steeds op diesel
Net als de technisch verwante 208, waarmee hij zijn genen deelt, werd ook de 2008 bij zijn generatiewissel grondig vernieuwd. Tegelijk bewijst hij dat Peugeot de diesel nog niet (helemaal) afschrijft.
- Score redactie 14.70 /20
Vergeet de brave stijl van de eerste Peugeot 2008. Deze nieuwe generatie geeft het model een nieuw elan. Zo neemt de kleine SUV uiterlijk de jongste kenmerken over van de Peugeot-stijl die werd geïntroduceerd door de 3008 en 5008 en die nadien werd overgenomen door de 508 en 208. Net als bij die twee laatste zien we dus ook hier vooraan dagrijlichten in de vorm van hoektanden en achteraan een klauwvormige lichtsignatuur met tussen de lichtblokken
in een zwarte strook.
Onder dat erg expressieve design, dat zich ook vertaalt in nieuwe proporties en erg gesculpteerde spatborden, gaat een nieuw technisch platform schuil. Dankzij die CMP-basis, die hij deelt met de nieuwe 208, de Opel Corsa en de DS 3 Crossback, kan de 2008 een erg gevarieerd motoraanbod naar voren schuiven. Zo is Peugeots nieuwe kleine SUV verkrijgbaar met benzinemotoren, maar ook volledig elektrisch. Dat betekent echter niet dat hij de zelfontbrander links laat liggen, want er is ook nog altijd een 1.5 BlueHDi te krijgen, met 100 of 130 pk.
- Expressief design
- Modern interieur
- Binnenruimte
- Geslaagde wegligging
- Volledige uitrusting
- Vrij bescheiden prestaties
- Verschil normverbruik-werkelijk verbruik
- Ergonomie i-Cockpit
- Claustrofobisch gevoel achterin (kleine glaspartijen)
- Automaat niet beschikbaar
In dit artikel : Peugeot, Peugeot 2008
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands