- Score redactie 12.72 /20
In tegenstelling tot zijn rechtstreekse concurrenten is de 308 CC een coupé-cabrio van de tweede generatie. Dat is ontegensprekelijk een voordeel, want Peugeot heeft heel wat verbeteringen doorgevoerd op basis van zijn ervaringen met de 307 CC. Zo scoort de 308 CC met zijn uitzonderlijk stijve koetswerk, zijn verbeterde dakmechanisme, zijn zijdelingse hoofdairbags voorin en snufjes zoals de Airwave. Alles bij elkaar is de 308 CC een aangename auto door zijn uitzonderlijke compromis tussen comfort en rijdynamiek, wat in de 1.6 THP-versie nog aangevuld wordt met een verrassend soepele motor. De prestaties van deze drukgevoede benzinemotor worden echter tenietgedaan door het extra gewicht van de CC tegenover de gewone 308. Ondanks zijn misleidende diffusor achteraan en zijn knappe aluminium pedalen is de 1.6 THP dus zeker geen uitgesproken sportieveling. Bovendien is deze motorversie helaas enkel verkrijgbaar in de duurste uitvoering Feline, waardoor hij stilaan in het vaarwater komt van bijvoorbeeld een Volvo C70.
- Soepele motoren
- Goede spreiding versnellingsbak
- Compromis comfort-rijdynamiek
- Stijfheid koetswerk
- Geluidscomfort, weinig turbulenties
- Koffervolume met dak dicht
- Zijdelingse hoofdairbag voorin
- Uitstekende voorstoelen
- Enkel verkrijgbaar in topversie
- Lange schakelwegen
- Extra gewicht
- Toegang koffer met dak open
- Moeilijk bereikbare veiligheidsgordels
- Weinig opbergmogelijkheden
- Instap naar achteren
In dit artikel : Peugeot, Peugeot 308
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!