Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Peugeot 508 2.0 BlueHDi 136

Peugeot grijpt de noodzaak om zijn 508 Euro 6-conform te maken aan om het model een facelift te geven, die niet alleen cosmetisch van aard is, maar ook de veiligheid en de connectiviteit betreft.

Prijs
NB
  • Score redactie 13.76 /20

De 508 wordt in Frankrijk gebouwd, maar ook in China. De 'Europese' versie zet uiteraard zwaar in op zelfontbranders, die nog altijd van strategisch belang zijn in dit segment. Het aanbod begint dan ook met de 1.6 e-HDi van 115 pk, die naar keuze wordt geleverd met een manuele of een gerobotiseerde (600 euro) versnellingsbak met zes verhoudingen. Daarnaast is er de 2.0 BlueHDi, die verkrijgbaar is in drie vermogensversies, met 136, met 150 of met 180 pk. Die laatste wordt standaard gekoppeld aan een zestrapsautomaat, net zoals de topdiesel 2.2 HDi, die goed is voor 204 pk. Naast Mercedes en Volvo is PSA trouwens een van de zeldzame constructeurs die hybrides met een zelfontbrander als verbrandingsmotor aanbieden, waaronder de Peugeot 508 RXH. Daarin werkt een 2.0 HDi 163 samen met een elektrische krachtbron van 27 kW (37 pk). Het benzineaanbod is opgebouwd rond één enkele 1.6. De atmosferische instapversie daarvan levert 116 pk, terwijl de drukgevoede variant 165 pk ontwikkelt. Die laatste voldoet aan de Euro 6-norm, zowel met manuele als met automatische overbrenging. De ophangingsarchitectuur verandert niet: vooraan pseudo-McPhersons, achter aan een meerarmige oplossing. Enkel de gespierde 2.0 BlueHDi en 2.2 HDi krijgen een voorwielophanging met dubbele driehoeken en losse fusee.

  • Soepele en elastische motor
  • Uitstekende motor-versnellingsbakcombinatie
  • Nauwkeurig en consistent stuur
  • Verhouding comfort-weggedrag
  • Comfort stoelen en achterbank (voor twee)
  • Assemblage en materiaalkeuze
  • Traag en weinig intuïtief multimediasysteem
  • Beperkt aanbod veiligheidssystemen
  • AdBlue eerder bij te vullen dan onderhoud
  • Onzinnige opstelling van sommige knoppen
  • Weinig bergvakken in interieur
  • Automaat (nog) niet verkrijgbaar

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 508

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker