- Score redactie 15.78 /20
Ondanks de onstuitbare opgang van de SUV’s is het duidelijk dat de categorie van de breaks nog steeds interessant is voor de constructeurs. In het Europese D-segment zou niet minder dan één op drie voertuigen deze koetswerkvorm hebben, wat een jaarlijkse verkoop vertegenwoordigt van meer dan 450.000 exemplaren. De concurrentie is dan ook zwaar en Peugeot heeft goed begrepen dat een andere koers noodzakelijk was om – hopelijk – nog wat marktaandeel te sprokkelen en – wie weet? – de heersers in het premiumsegment te doen wankelen.
De Franse constructeur had al kleur bekend met de berline, die goed zijn streng weet te trekken, zoals onlangs nog bleek in een meerkamp met drie Duitse rivalen (AG 1033). En nu doet hij dat nog eens over met de breakversie, die blijk geeft van een nog assertievere stijl. Ranke lijnen, een katachtige blik met geïntegreerde hoektanden, frameloze zijruiten, een aflopende daklijn, een futuristische cockpit… Het mag duidelijk zijn: we zijn hier ver verwijderd van de ‘oud-Franse’ stijl van zijn voorganger. Maar ja, een break moet natuurlijk en vooral ruim en praktisch zijn. Vandaar onze vraag: slaagt de 508 SW erin om het beste van twee werelden te verenigen?
- Plezierig weggedrag
- Uitstekende reiswagen
- Soepele en stille motor
- Origineel dashboard
- Zachte en goed afgestelde automaat
- Leesbaarheid instrumenten
- Ergonomie kan nog beter
- Weinig geïnspireerde functionaliteit
- Harde achterbank
- Resolutie parkeercamera's
In dit artikel : Peugeot, Peugeot 508
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!