- Score redactie 14.60 /20
De puristen hebben niets in te brengen tegen de terugkeer van de flat four in een basismodel van Porsche. De viercilinder-boxer maakt deel uit van het DNA van het merk en was zelfs het oorspronkelijke motortype van het merk, lang voor de introductie van de zespitters. De instaproadster van Porsche grijpt dus terug naar de flat four, 68 jaar na de 356, 60 jaar na de 550 en 58 jaar na de racespyder 718.
En er zijn trouwens ook viercilinders-in-lijn geweest, de laatste zo’n twintig jaar geleden (in de 968). Om maar aan te geven dat vierpitters in grote mate hebben bijgedragen tot de reputatie van het Duitse sportwagenmerk. Daarbij moeten we ook in gedachten houden dat de herintroductie van de flat four alleen maar werd doorgevoerd bij gratie van de drukvoeding. Geen enkel risico dat de prestaties eronder zouden lijden.
- Dynamisch evenwicht en levendigheid in bochten
- Temperament en prestaties
- Sportiever dan vroeger, maar ook onverstoorbaarder
- Redelijk verbruik bij relaxte rijstijl
- Ophangings- en interieurcomfort
- Doordachte InfoNav (indien compleet)
- Duurder en minder ‘edel’ dan zescilinder-boxer
- Artificiële afstellingen, soms ‘onechte’ klank
- Verbruik bij erg sportief gebruik
- Veel opties
- Sterk gestegen basisprijs t.o.v. voorganger
- Kwaliteiten kale basisversie?
In dit artikel : Porsche, Porsche 718
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!