Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Porsche 911 Carrera GTS

Porsche blijft ons maar bestoken met 911-afgeleiden, zoals de Carrera GTS, een exclusief alternatief tussen de Carrera S en de GT3. Een achterwielaandrijver dus, al doet zijn brede achterkant anders vermoeden.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.00 /20

Ondanks achtervleugels die 44 millimeter breder zijn dan die van de tweewielaangedreven versies uit het 911-gamma, is de GTS een gewone achterwielaandrijver. Schijn bedriegt dus. Bovendien onderscheidt deze versie zich ook door zijn specifieke voorpartij, met een zwart lipje onderaan dat de luchtstroming onder de auto beperkt. Ook de grille, die voorzien is van twee diagonale ribben, is specifiek. Standaard krijgt de GTS een manuele zesversnellingsbak, maar de gerobotiseerde bak met dubbele koppeling PDK is als optie verkrijgbaar. Voorts merken we nog evoluties op aan het onderstel, aan de banden en aan de standaarduitrusting, die bijvoorbeeld de gestuurde schokdemping PASM omvat. Ten slotte krijgt deze versie ook standaard nieuwe RS Spyder-velgen met centrale moer.

  • /
  • /

In dit artikel : Porsche, Porsche 911

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker