BMW X5 xDrive35i
![BMW X5 xDrive35i](https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c226-d154/content/medias/images/cars/bmw/x5/bmw--x5--2013/bmw--x5--2013-m-1.jpg)
Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Net als bij de Cayenne zijn de Porsche-ingenieurs niet van nul af aan begonnen voor de ontwikkeling van de Macan. Ditmaal zijn ze gaan neuzen in het onderdelenmagazijn van het zustermerk met de vier ringen, waar ze hun oog lieten vallen op het platform van de Q5. Concreet betekent dit dat de bodemplaat, de ophangingsgewrichten en de draagarmen - en dus ook de wielbasis - ongewijzigd werden overgenomen van de Audi, maar daar blijft het bij. Alle andere ophangingsonderdelen, zoals schokdempers, veren, stabilisatorstangen en elastische verbindingen, werden helemaal herontwikkeld door Porsche. De ingenieurs hebben zelfs drie afzonderlijke ophangingstypes voorzien voor de Macan, om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de verwachtingen van de klanten. Ook de vierwielaandrijving werd grondig aangepakt, niet alleen met het oog op de trekkracht, maar ook om het dynamische potentieel te verhogen. Porsche nam daartoe zijn toevlucht tot een actief differentieel met beperkte slip (PTV Plus), dat als optie verkrijgbaar is voor de achtertrein.
In dit artikel : Porsche, Porsche Macan