Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Range Rover TDV6

De Range Rover gaat ondertussen al 43 jaar mee, maar begint nu pas aan zijn vierde generatie. Nog meer dan ooit tevoren trekt die volop de kaart van luxe, elegantie en onklopbare offroadcapaciteiten.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

De volledig nieuwe structuur en het koetswerk van deze Range Rover zijn van aluminium. Daarvoor werd gewerkt volgens een methode die uniek is binnen de auto-industrie: de diverse componenten worden niet aan elkaar gelast en geschroefd, maar wel bevestigd met ultrasterke lijm en klinknagels. Als gevolg daarvan is het koetswerk van de Range in zijn eentje 180 kilo of 39 procent afgeslankt in vergelijking met de vorige generatie, terwijl de auto in zijn geheel 300 kilo minder weegt dan voordien. De uitzonderlijke gewichtswinst heeft verregaande gevolgen. De auto heeft namelijk een minder grote motor nodig om dezelfde prestaties te garanderen. Op die manier is de instapversie, de TDV6 met 3.0-diesel van 258 pk en 600 Nm, op papier even snel als de vorige Range TDV8 met zijn 4,4-liter van 313 pk en 700 Nm.

  • Fabelachtig comfortpeil, opulente luxe
  • Verbluffende geluiddemping
  • Hoogstaande afwerking
  • Onklopbaar in het terrein
  • Prestaties-verbruik voor een 'basismotor'
  • Soeverein rijgedrag op alle soorten wegen
  • Peperduur
  • Traag en complex infotainmentsysteem
  • Instap voorin (A-stijl)
  • Formaat in de stad
  • Verhouding buitenmaten-kofferinhoud
  • Reservewiel niet standaard op HSE

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker