Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Renault Koleos 2.0 dCi 175

Renault is zeker niet overhaast te werk gegaan voor zijn compacte SUV, maar heeft de hulp ingeroepen van zijn Aziatische partners om de Koleos te ontwikkelen.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.52 /20

Door op wereldschaal te puzzelen speelt Renault handig in op de aantrekkelijke kosten van transport over zee. De dieselmotoren van Renault-origine vertrekken namelijk van Cléon (in het Franse departement Seine-Maritime) naar Korea, waar ze gekoppeld worden aan de versnellingsbakken, die worden geleverd door Nissan. Het aandrijfgeheel wordt geïnstalleerd op het platform van de Nissan X-Trail. Daarna vertrekken de auto's opnieuw naar Frankrijk, naar Le Havre, waar ze worden voorbereid om te worden afgeleverd aan de Europese landen. Qua afmetingen houdt de Koleos het midden tussen de Nissans Qashqai en X-Trail (waarmee hij zijn platform deelt). Zijn afmetingen zijn binnen het Renault-gamma te vergelijken met die van de Grand Scénic (4,50 meter lang, 1,81 meter hoog en 1,64 meter breed).

  • Algemeen comfort van hoog niveau
  • Overvloedige uitrusting
  • Krachtige en fadingvrije remmen
  • Soepele en krachtige motor
  • Overbrenging voor alle weersomstandigheden
  • Moduleerbaarheid koffer
  • Gewicht
  • Verhouding vermogen-prestaties
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Koffervolume
  • Demping motorgeluiden kan beter
  • Binnenruimte achterin

In dit artikel : Renault, Renault Koleos

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker