- Score redactie 15.00 /20
Het is misschien moeilijk te vatten vanuit ons Europese oogpunt, maar Renault is heel tevreden over het globale succes van de eerste generatie van zijn SUV Koleos. Die moest het vooral hebben van zijn verkoop op niet-Europese markten, waar de volledig nieuwe tweede generatie dan ook werd ingewijd. De nieuwe Koleos werd immers
al vorig jaar onthuld in China, op het autosalon van Peking en is intussen al op de markt in Australië, de Golfstaten, Zuid-Amerika en Azië.
Net als zijn voorganger is de nieuwe Koleos een gemengd product van Renault-Nissan: hij werd ontwikkeld op het gemeenschappelijke CMF-C/D-platform van de Alliantie, maakt gebruik van de vierwielaandrijving All Mode 4X4-i van Nissan en wordt (buiten China) uitsluitend gebouwd in de Samsung Motors-fabriek van Busan, in Zuid-Korea. Omdat hij hoger in het gamma is gepositioneerd dan zijn voorganger, mag hij bovendien uitpakken met het Initiale Paris-blazoen, dat is voorbehouden voor de meest verfijnde producten van Renault. En het is deze versie die we hier testen.
- Rijcomfort, geluiddemping
- Riante binnenruimte
- Verleidelijke versie Initiale Paris
- Verzorgde, elegante look
- Volledige standaarduitrusting
- Matige prestaties
- Hoog reëel verbruik
- Plomp weggedrag
- Geen derde zitrij mogelijk
- Beperkt motoraanbod
In dit artikel : Renault, Renault Koleos
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!