Detailtests / Renault Latitude 2.0 dCi 150
Na de commerciële flop die de Vel Satis was, heeft Renault geen risico's willen nemen met de Latitude, een berline uit het hogere segment die zowel technisch als esthetisch erg braaf uit de hoek komt.
- Score redactie 13.34 /20
Renault heeft goed begrepen dat het even duur als nutteloos is om de rechtstreekse confrontatie aan te gaan met de Duitse premiumspecialisten. En dat is de reden waarom de Latitude niet meer gepositioneerd wordt als een vaandeldrager voor het merk, maar gewoon als een grote berline die erg goed uitgerust is en verkocht wordt voor een scherpe prijs. De Latitude, die gebouwd wordt in Korea, is gebaseerd op de SM5, een berline van 4,89 meter lang die tal van onderdelen gemeenschappelijk heeft met modellen van Renault en van Nissan. Zo is zijn platform nauw afgeleid van dat van de Laguna III, net als zijn voortrein, terwijl de meerarmige achteras die van de Nissan Altima is. Ook qua motoren heeft Renault het simpel gehouden: in Europa zal de Latitude vooral op diesel rijden (2.0 met 150 of 175 pk en 3.0-V6 met 240 pk), het enige benzinealternatief is een tweeliter van 140 pk die kan draaien op E85.
- Algemeen rijcomfort
- Verzorgde geluiddemping
- Uitstekende verhouding prijs-uitrusting
- Combinatie motor-versnellingsbak
- Binnenruimte (behalve hoofdruimte achterin)
- Ontoereikende rijhouding
- Ontoereikende schokdemping
- Te licht en te weinig communicatief stuur
- Krappe hoofdruimte achterin
- Ergonomie en opbergmogelijkheden
- Onhandig kofferdeksel
In dit artikel : Renault, Renault Latitude
Tests
Onze tests
De concurrenten
BMW 5 Reeks Berline 518d 143
Saab 9-5 2.0 TTiD Vector
Mercedes-Benz Klasse E Berline E 200 CDI BlueEFFICIENCY
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands