- Score redactie 14.32 /20
In het C-segment, dat van de compacte middenklassers, kun je als constructeur qua verkoop geen potten meer breken zonder breakvariant, of toch niet in onze contreien. Een dergelijke koetswerkafgeleide is zo populair dat ze bijvoorbeeld in het geval van de Renault Mégane tot 40 procent van de verkoop voor haar rekening neemt. In ons land, waar de leasemarkt er nog meer tuk op is, ligt dat aandeel zelfs nog een beetje hoger. En de reden is simpel: breaks zijn opnieuw een interessant alternatief geworden voor compacte monovolumes, die op enkele jaren tijd te duur zijn geworden en die niet noodzakelijk praktischer zijn voor een klein gezin.
En aangezien de break de wind in de rug heeft, wordt er ook veel aandacht besteed aan zijn look, met een lijnenspel dat veel gelikter is dan voordien. Begrijpelijk, want het design is het voornaamste criterium bij de aanschaf van een nieuwe auto. Nadat Renault met de mooi gelijnde Talisman Grandtour al had laten zien hoe het moet, schotelt de Franse constructeur ons meer van hetzelfde voor met de jongste generatie van de Mégane break, die evenzeer de koper wil verleiden met zijn looks. Ten koste van de functionaliteit?
- Geluiddemping
- Rijcomfort
- Moduleerbaarheid bagageruimte
- Verhouding prijs-uitrusting
- Homogene motor
- Weinig informatief stuur
- Holle motor onder 1.500 o/m
- Ergonomie R-Link 2, Bluetooth-verbinding
- EDC-bak niet verkrijgbaar
- Ver uitstekende achterbumper
In dit artikel : Renault, Renault Mégane
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!