- Score redactie 14.54 /20
De hoogdagen van de monovolume moet u in de jaren 90 en 2000 zoeken, vandaag liggen de kaarten helemaal anders. Als gevolg van het succes van de SUV, maar ook onder druk van de breaks, die de afgelopen jaren een stevige rentree hebben gemaakt, heeft het segment rake klappen gekregen. De eenvolumer verkeert bijgevolg een beetje in een identiteitscrisis. Het bewijs? U moet maar eens kijken hoe de Renault Espace, destijds pionier in het segment, na een carrière van dertig jaar geprobeerd heeft zichzelf heruit te vinden als een soort van cross-over. Het leek dan ook een uitgemaakte zaak dat Renault dezelfde weg zou opgaan met de Scénic. Waarvan akte met deze vierde generatie, die zich resoluut liet inspireren door de stijl van de conceptcar R-Space uit 2011. En als hij daarvoor (een klein beetje) functionaliteit moest opofferen, dan was dat maar zo…
- Samenspel motor-versnellingsbak
- Algemeen comfort
- Aangenaam rijgedrag, onverwoestbare remmen
- Slim ingericht interieur
- Afwerking t.o.v. voorganger
- Holle motor onder 1.700 o/m
- Ergonomie en reactiesnelheid R-Link 2
- Hakerige bediening versnellingsbak
- Geen verstelbare leuning achterbank meer
- Zicht naar achteren
In dit artikel : Renault, Renault Scénic
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!