- Score redactie 15.03 /20
Nadat hij in 2012 werd geboren met een kleine batterij van 21 kWh, kreeg de Zoé vijf jaar later een eerste upgrade, waarbij de batterijcapaciteit haast verdubbelde (naar 41 kWh) en het reële rijbereik toenam tot 200 à 300 kilometer. Voor zijn “derde generatie” (dixit Renault) gaat de meest verkochte elektrische stadsauto in Europa nog een stap verder: hij krijgt een batterij van 52 kWh die zijn actieradius vergroot tot 385 kilometer volgens de WLTP-cyclus (weliswaar gemeten met de ‘kleine’ wielen van 15 duim). Tegelijk evolueert hij ook op heel wat andere vlakken.
Niet verrassend dus dat zijn verkoop op de Belgisch-Luxemburgse markt sinds begin dit jaar met 34 procent gestegen is, met in juni een stijging van het aantal bestellingen met liefst 50 procent. Renault is er trouwens maar wat trots op dat de Zoé niet alleen werd ontworpen in Frankrijk, maar ook in het thuisland wordt geproduceerd, inclusief zijn belangrijkste mechanische organen. Alleen de batterij niet, want die is van Koreaanse origine.
- Rijplezier
- Interessant rijbereik
- Aangenaam weggedrag
- Standaarduitrusting
- Krachtige interne omvormer, laadtijden
- Verzorgde geluiddemping
- Wat te stugge ophanging (17-duimwielen)
- Nog altijd duur voor een stadsauto
- Te volumineuze voorstoelen
- Zithouding achterin
- Afwerkingsdetails
- Geen mobiliteitsgarantie voor B-Buy-versie
In dit artikel : Renault, Renault Zoe
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!