- Score redactie 14.48 /20
De Seat Tarraco werd rechtstreeks afgeleid van de Volkswagen Tiguan Allspace. Ook bij Skoda heeft hij een tegenhanger: de Kodiaq. Beide neven confronteerden we al eens met elkaar in het kader van een Meerkamp. De Kodiaq kwam toen als winnaar uit de bus, met name doordat hij meer aandacht besteed aan functionaliteit, een van Skoda’s stokpaardjes. De jongste nieuwkomer, de Tarraco, heeft geen recht op die attenties van Skoda. Zijn interieur leunt in alle opzichten aan bij dat van de Tiguan Allspace en kampt dan ook met dezelfde beperkingen qua functionaliteit.
Anderzijds kan hij schermen met een sportiever kleedje en een 4 centimeter langer koetswerk dat de nieuwe designrichting van het merk aankondigt. Voor het overige putten de drie grote SUV’s uiteraard uit dezelfde organenbank en rusten ze op hetzelfde verlengde platform dat plaats kan bieden aan zeven inzittenden. Als gevolg van al die synergie zijn de gelijkenissen tussen de drie neven zo talrijk dat kannibalisme bijna niet te vermijden is. De marketingmachine van de Duitse reus is echter goed geolied. Als het merkimago geen verschil kan maken, moeten de prijzen dat maar doen.
- Instap, binnenruimte tweede zitrij
- Volledige standaarduitrusting
- Algemeen rijcomfort
- Stille en soepele 2.0 TDI
- Verzorgde look, assemblagekwaliteit
- Instap en ruimte derde zitrij
- Meerprijs DSG (enkel in combinatie met 4Drive)
- Onhandige koffer in zevenzitsversie
- Prestaties 2.0 TDI 150
- Turbulentie rond A-stijlen
In dit artikel : Seat, Seat Tarraco
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!