Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Skoda Fabia 1.4, 1.4 TDI 80 & 1.9 TDI

Geschreven door Bert Troubleyn op

Met 1,5 miljoen verkochte exemplaren op acht jaar tijd is de Skoda Fabia een groot succes. Naar zijn opvolger werd dan ook met hooggespannen verwachtingen uitgekeken.

Prijs
NB
  • Score redactie /20

De nieuwe Fabia is volwassener geworden. Hij pakt uit met een degelijker binnenafwerking en met meer uitrustingsmogelijkheden, terwijl hij minder onderhoud vergt (om de 30.000 kilometer), wat de gebruikskosten ten goede komt. Terwijl de vorige Fabia al tot de ruimste auto's in zijn categorie behoorde, is het nieuwe model nog gegroeid, wat een beetje jammer is voor de homogeniteit van de oorspronkelijke proporties. Los van die subjectieve beschouwing vergroot die evolutie het gevoel van ruimte nog en ook het koffervolume vaart er wel bij. Al bij al mogen we er dus niet over klagen. Qua motoren blijkt de "nieuwe" 1.4 de interessantste keuze aan benzinezijde, maar wat de verhouding prestaties-verbruik betreft, kan die niet wedijveren met de twee TDI's. De grootste troef van de Skoda Fabia is ten slotte nog altijd zijn prijs, vooral gezien de standaarduitrusting en de afwerkingskwaliteit. Samengevat is dit een van de interessantste veelzijdige stadsauto's van het moment.

In dit artikel : Skoda, Skoda Fabia

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker