- Score redactie 14.69 /20
Logischerwijs maakt de laatste nieuwkomer van de Volkswagen-groep in het segment van de kleine SUV’s gebruik van het MQB A0-platform. Dat deelt hij dus met de VW T-Cross en de Seat Arona, maar ook met de VW Polo, de Seat Ibiza en – niet te vergeten – de Skoda Scala. Die laatste gaat misschien nog wel het meeste te lijden hebben van de concurrentie van de Kamiq. De SUV is hoger dan de compacte middenklasser (+82 centimeter) en biedt ook meer binnenruimte, niet alleen dankzij zijn aanzienlijk grotere hoofdruimte (+20 centimeter), maar ook door zijn iets langere wielbasis (+5 centimeter).
Ten opzichte van de andere stads-SUV’s positioneert hij zich in de hogere middenmoot, want met zijn 4.241 millimeter is hij langer dan de Renault Captur (4.227 millimeter) of de VW T-Cross (4.108 millimeter), maar korter dan de Mazda CX-3 (4.275 millimeter) en de nieuwe Peugeot 2008 (4.300 millimeter). Uiterlijk heeft hij veel weg van zijn grotere broers, de Karoq en de Kodiaq, met zijn koplampen op twee niveaus en zijn zeer consensuele koetswerkdesign. De zwaarte die inherent is aan het SUV-concept, wordt verzacht door zijn relatief aflopende daklijn.
- Algemene binnenruimte
- Weggedrag van een berline
- Moderne connectiviteit
- Simply Clever-aspecten
- Levendige motor
- Totale prijs met opties
- Verbruik kan oplopen
- Kwaliteit van sommige plastics
- Talrijke opties
- Stug onderstel
In dit artikel : Skoda, Skoda Kamiq
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!