Detailtests / Skoda Karoq 1.5 TSI A : Het Tsjechische Tiguan-alternatief
Skoda voegt met de Karoq een compacte SUV toe aan zijn gamma, dat met de Kodiaq al een sterke vertegenwoordiger heeft in een segmentje hoger. Wanneer wordt minder net meer om de balans in het voordeel van de Karoq te doen overhellen?
- Score redactie 16.47 /20
Laten we er even van uitgaan dat u voor de weekendtaxi van de kinderen en voor uw eigen actieve levensstijl over een behoorlijk ruime achterbank en een koffer van minstens 450 liter moet beschikken. Dan hebt u bij Skoda de keuze uit achtereenvolgens de Octavia (Combi), de Superb (Combi), de Kodiaq en nu dus ook de Karoq. En ja, zelfs de Fabia Combi speelt wat koffer betreft nog mee. De Karoq is de opvolger van de eigenzinnige Yeti, die meer cross-over was dan SUV. Aangezien het MQB-platform van de Volkswagen Tiguan al gereed stond, en aangezien de SUV de komende jaren in Europa nog een flinke groei toegedicht wordt, is de zet van Skoda om de Yeti te vervangen door de Karoq makkelijk te verklaren. Alleen kun je vragen stellen bij de timing van zijn introductie: hij komt na de Kodiaq, een auto die praktischer en eigenlijk niet gek veel duurder is. Hoe wil de Karoq dan het verschil maken?
- Volledige basisuitrusting
- Moduleerbaarheid (met VarioFlex)
- Algemeen rijcomfort
- Binnenruimte
- Slimme snufjes
- Beperkt prijsverschil met Kodiaq
- Stevige basisprijs
- Filtering verkeersdrempels 18-duimvelgen
- Trekkrachtproblemen
- Twijfelende DSG bij vertrek
In dit artikel : Skoda, Skoda Karoq
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands