- Score redactie 14.49 /20
De huidige generatie van de Octavia dateert van 2013, dus was het logisch dat het model een midlifefacelift zou krijgen. Daarmee is Skoda’s bestseller – sinds 1996 werden er zo’n vijf miljoen van gebouwd – weer up-to-date qua infotainment en rijhulpsystemen, terwijl hij zich uiterlijk vooral onderscheidt met zijn nieuwe snuit. Vaak grijpen constructeurs zo’n facelift aan om een bestaand model visueel te doen aansluiten bij de recentste producten uit het gamma (in dit geval dat de Kodiaq of de Karoq) en zo een familiegezicht te creëren, maar dat is hier niet echt gebeurd. Integendeel, de opgefriste Octavia doet ons met zijn opgesplitste koplampen eerder denken aan de vorige Mercedes E-Klasse (de ‘W212’)… die daar bij zijn facelift op terugkwam vanwege niet door iedereen gesmaakt.
Feit is wel dat de Octavia zich onderscheidt met zijn nieuwe snuit, temeer doordat hier ook de voorste richtingaanwijzers in twee delen zijn opgesplitst. In combinatie met de exemplaren in de buitenspiegels geeft dat dus in vooraanzicht drie richtingaanwijzers per kant. Aan duidelijkheid geen gebrek dus… Merk op dat de gefacelifte Octavia Combi gewoon verkrijgbaar blijft in zijn avontuurlijke variant Scout, evenals in zijn sportieve versie RS.
- Interieur- en kofferruimte
- Beperkte gebruikskosten (belastingen, verbruik)
- Veilig en gezond weggedrag, aanvaardbare prestaties
- Aangename bedieningsorganen
- Uitrustingsmogelijkheden
- Functionaliteit
- Erg droog wegcontact
- Uitrustingsmogelijkheden basisversie Active
- Soms schokken bij activering stop-startsysteem
- Kwaliteit van sommige kunststoffen
- Prestaties 1.0 TSI in volgeladen toestand
In dit artikel : Skoda, Skoda Octavia
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!