Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Subaru Forester 2.0D Executive

Om zich wat aan te passen aan de harde marktvereisten en niet meer tussen twee subsegmenten in te vallen is de Subaru Forester lichtjes gegroeid, waarmee hij praktischer werd dan ooit.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00 /20

Subaru is dé grote specialist in boxermotoren (waarvan de cilinders horizontaal tegenover elkaar liggen) en permanente vierwielaandrijving. Alle modellen van de constructeur die niet gemeenschappelijk zijn met andere merken (op dit moment Toyota) hebben er recht op. Aangezien het publiek vandaag de dag SUV's, cross-overs en verhoogde breaks wil, is het niet verrassend dat die laatste ontwikkeld worden op de kap van de traditionele berline. De Forester wordt bijgevolg nog wat meer SUV, terwijl de Impreza berline er (op onze markt althans) het bijltje bij neerlegt door in de XV te veranderen. Die trend bewijst dat Subaru zijn toekomst veiligstelt door zich meer dan ooit te profileren als een nichemerk. In die zin blijven de technische nieuwigheden natuurlijk schaars. De kleine Japanse constructeur gebruikt dezelfde motoren en versnellingsbakken voor alle verschillende modellen in zijn gamma, waaronder de boxer-diesel, die deze nieuwe Forester ons opnieuw voorschotelt zonder grote wijziging. De enige échte nieuwigheid komt van de tweeliter-turbo van de XT-versie, de eerste boxermotor op benzine bij Subaru die een directe injectie kreeg. Hij kan eventueel worden gekoppeld aan de uitzonderlijke CVT Lineartronic.

  • Rijcomfort
  • Prestaties en motorkarakter
  • Evenwicht (4x4, zwaartepunt)
  • Wegligging in alle omstandigheden
  • Binnenruimte en zicht rondom
  • Functionaliteit boven esthetiek
  • Lawaaierige distributie na koudstart
  • Wat stroomlijngefluit
  • Automaat niet verkrijgbaar
  • Gebrek aan motorevoluties op vijf jaar tijd
  • Te korte onderhoudsintervallen
  • Functionaliteit boven esthetiek

In dit artikel : Subaru, Subaru Forester

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker