Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Subaru Impreza WRX STi

De nieuwe Subaru Impreza WRX STi zet een in onbruik geraakte traditie verder: die van een seriemodel dat als basis dient voor de homologatie van een racewagen.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.20 /20

De Impreza WRX STi is een voorbode van de WRC-versie die Subaru in de loop van het seizoen zal inzetten in het WK Rally. Om te beginnen visueel, maar ook, en zoals steeds bij de Japanse constructeur, technisch. Subaru blijft dus nog Groep A-auto's voor op de openbare weg bouwen. Of liever Groep N-auto's, straatversies die technisch sterk overeenkomen met de competitievariant. Zo wordt de Impreza WRX STi net als de toekomstige WRC aangedreven door een drukgevoede viercilinder-boxer (van 2,5 liter, tegenover 2 liter voor de WRC of de Japanse versie van de STi), die overlangs in vooroverhang ligt en permanent de vier wielen aandrijft via drie differentiëlen die allemaal over een sperfunctie beschikken, met een actieve sturing voor het middelste.

  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Discrete en trillingvrije motor
  • Handig vijfdeurskoetswerk
  • Makkelijke intsap
  • Keurige veiligheidsuitrusting
  • Opbermogelijkheden voorin
  • Afwerking, materiaalkeuze
  • Aanpasbare overbrengingssturing
  • Enkel voor ervaren bestuurders
  • Hoog verbruik
  • Ontoereikende bandengrip op glad wegdek

In dit artikel : Subaru, Subaru Impreza

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars