Detailtests / Subaru XV
Subaru hoopt met de XV een graantje mee te pikken van de cross-overgolf. Deze compacte vierwielaangedreven SUV wijdt het platform van de volgende Impreza in, al blijkt dat niet meer uit zijn naam.
- Score redactie 13.94 /20
Zoals elke zichzelf respecterende Subaru doet de XV een beroep op een permanente vierwielaandrijving en een boxermotor. Naast de hier geteste tweeliterdiesel staan in de prijslijst nog een atmosferische 1.6 (114 pk, 150 Nm) en 2.0 (150 pk, 196 Nm) op benzine. Ze worden allebei gekoppeld aan een manuele vijfbak, die als optie kan worden vervangen door een CVT. Net zoals de benzinemotoren is die automaat trouwens nieuw. Verder is de XV ontwikkeld op basis van de nieuwe Impreza, die pas eind dit jaar op de markt komt. Door de bodemvrijheid over te nemen van de Forester staat hij wel wat hoger van de grond.
- Foutloze vierwielaandrijving
- Goed gespreide versnellingsbak
- Volwaardige cross-overlook
- Zuinige boxerdiesel
- Basisprijs, volledige uitrusting
- Uitstekende afwerkingskwaliteit
- Geen stop-startsysteem met dieselmotor
- Ietwat stugge schokdemping
- Optiebeleid
- Hakerige versnellingsbakbediening
- Geen automaat verkrijgbaar
- Geen reservewiel verkrijgbaar
Tests
Onze tests
De concurrenten
Citroën C4 Aircross 1.8 HDi 4WD Exclusive
Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD Elegance
Peugeot 4008 1.8 HDi Allure
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands
Tweedehandswagens in de kijker
Beoordelingen
Laatste beoordelingen van eigenaars
-
Subaru XV 2.0D Executive (2012)
-
Algemene tevredenheid : 14/20
- Beoordeling eigenaar
- De 1 beoordelingen tonen