- Score redactie 13.76 /20
Waarom Suzuki teruggrijpt naar de naam van een totaal ander model dat bij ons al bijna vijftien jaar uit de catalogus is geschrapt, blijft een raadsel. Onder de vrij klassieke, zelfs wat gedateerde lijn van de nieuwe Baleno – een stijl die de constructeur liquid flow doopte – schuilt namelijk een volledig nieuwe auto. De Baleno staat op een licht platform (tot 100 kilogram lichter dan dat van de Swift, die nochtans 14 centimeter korter is) met moderne motoren, waaronder een gloednieuwe driecilinder-turbomotor: de 1.0 Boosterjet die 111 pk en 170 Nm levert. Helemaal onderaan in het gamma staat de 1.2 (90 pk – 120 Nm) uit de Swift, die je in dit geval echter kunt koppelen aan een alternator-startmotor om het (theoretische) verbruik over de stadscyclus terug te dringen van 5,3 tot 4,7 l/100 km. Andere originele eigenschappen zijn onder meer het autonome remsysteem en de snelheidsregelaar met afstandsbewaring (opties, alleen verkrijgbaar op de topversies).
- Buitenmaten-binnenruimte
- Verleidelijke standaarduitrusting
- Prestaties (absoluut gezien)
- Beperkt verbruik
- Discrete motor
- Centrering stuur
- Sturing gaspedaal
- Schokken tijdens het rijden
- Niveauverschil koffer
- Kleine uitrustingsdetails
In dit artikel : Suzuki, Suzuki Baleno
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!