Detailtests / Toyota Auris Touring Sports HSD
De Toyota Auris Touring Sports is als eerste break ter wereld verkrijgbaar met een benzine- in combinatie met een elektromotor. Zijn doel? Een nog groter publiek overtuigen van het hybrideconcept.
- Score redactie 16.00 /20
Tegenover de plots wakker geschoten concurrentie die er fors tegenaan belooft te gaan, kan Toyota voordeel halen uit zijn voorsprong (wereldwijd 5,5 miljoen verkochte hybrides) en er ook flink mee uitpakken. Allereerst door op zijn stand in Frankfurt niets dan hybrides te tonen. En die zullen er uiteraard voor ieders budget zijn. Dat is nog lang niet het geval bij de Europese merken, waar hybridetechnologie alleen nog maar wordt toegepast in luxemodellen of zelfs enkel door de premiumconstructeurs. De number one van Japan kan dus nog even gerust zijn. Er wordt dan ook nog geen technische evolutie aangekondigd voor de productiemodellen - enkel in conceptvorm (Yaris Hybrid-R) - en het merk stelt zich tevreden met het uitbreiden van zijn gamma op basis van een beperkt aantal HSD-aandrijfgroepen (Hybrid Synergy Drive).
- Aangename pendelauto voor in en ode stad
- Erg laag verbruik in de stad
- Ergonomie en rijgemak
- Basisuitrusting en kwaliteitsindruk
- Stijl én functionaliteit
- Ruimte achterin en koffer
- Relatief dure hybrideversie
- Beperkt sleepvermogen geremd (345 kilo)
- Slaapverwekkend bij lange snelwegritten
- Weinig uitzonderlijk verbruik op de snelweg
- Onhandige bevestigingspunten bagagescherm
- Dorstiger op lange, licht stijgende stukken
In dit artikel : Toyota, Toyota Auris
Tests
Onze tests
De concurrenten
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDi 4Motion Highline
Skoda Octavia Combi 2.0 RS
Honda Civic Tourer 1.8 Executive
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands