- Score redactie 15.00 /20
Op het aanzien van zijn motorarchitectuur (V6 tegenover vier-inlijn) en het comfort van een volledig onafhankelijke wielophanging na blijkt de nieuwe Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D de Land Rover Discovery TDV6 nog maar weinig te benijden te hebben. Tenzij misschien die typisch Engelse gedistingeerde look... Net als zijn Britse soortgenoot schuift de Japanner standing, comfortgadgets en elektronische rijhulpmiddelen naar voren, al laat hij het minder blijken. Doordachte en goed geïntegreerde uitrusting, die je bovendien nog deels kunt vermijden als je kiest voor het basismodel TX, dat wel beschikt over een tractie- en stabiliteitscontrolesysteem, maar op een klassieke ophanging zonder actieve stabilisatoren staat. Hoe dan ook is de kans groot dat, ook al heeft Toyota zich laten besmetten door Land Rovers passie voor elektronica, we nog altijd meer Land Cruisers dan Discovery's zullen zien in de uithoeken van de planeet, waar alleen echte terreinwagens kunnen komen...
- Echte terreinwagen (karakter en efficiëntie)
- Alerte motor (behalve bij hoge snelheden)
- Comfort (nieuwe stoelen, filtering, stilte)
- Bijgewerkte, chiquere uitrusting
- Goed bereikbare en bruikbare derde zitrij
- Moduleerbaarheid (zevenzitsversie)
- Weinig evolutie qua verbruik en prestaties
- ‘Freewheelende’ automaat
- Soms oncomfortabele starre achteras
- Te gevoelige gordelvoorspanners
- Plaatsrovende kofferdeur
- Glad houten stuurwiel (Premium)
In dit artikel : Toyota, Toyota Land Cruiser
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!