Detailtests / Toyota Verso 1.8 Multidrive S & 2.0 D-4D
Toyota heeft zijn eenvolumergamma fors gerationaliseerd, van vier modellen naar slechts één. Vandaar dat de nieuwkomer doodgewoon Verso heet, zonder meer.
- Score redactie 14.24 /20
Om in het dichtbevolkte segment van de compacte eenvolumers een vuist te kunnen maken spelen de Japanners vooral hun bekende kwaliteiten uit en proberen ze niet al te veel te vernieuwen. Toyota weet dat zijn klanten hoofdzakelijk rationele mensen zijn, en het heeft dus geen energie (en geld) verspild aan frivoliteiten of pannegevoelige gadgets. De Verso is op alle vlakken een evolutie van de Corolla Verso en pakt dus nog steeds uit met een uitgekiende moduleerbaarheid en vijf zitplaatsen plus twee noodstoeltjes. In vergelijking met zijn voorganger werd de Verso wel zuiniger en dynamischer. De 2.0 D-4D is een stille krachtbron, maar wie niet veel kilometers rijdt, moet zeker ook de aangename combinatie van de krachtige, zuinige en stille 1.8 met de Multidrive S in overweging nemen.
- Krachtige en zuinige motor
- Intelligente CVT-automaat
- Moduleerbaarheid
- Weggedrag
- Hoog veiligheidsniveau
- Degelijkheidsreputatie, vijf jaar garantie
- Plaatsaanbod met zeven passagiers
- Interieurkunststoffen
- CVT ietwat sloom bij het vertrekken
- Erg conservatieve stijl
- Beperkte optielijst
- Kwetsbaar koetswerk
In dit artikel : Toyota, Toyota Verso
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
De concurrenten
Renault Scénic 2.0 dCi 160 Privilege
Peugeot 5008 2.0 HDi Premium Pack
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands