- Score redactie 15.75 /20
De beslissing van VW om zijn CC (Comfort Coupe) oorspronkelijk de naam Passat te geven, werd door velen als een marketingblunder beschouwd. Voor de verkopers was het wellicht geen sinecure om de specifieke positionering van dit model te verdedigen, want hoewel hij erg in de smaak viel bij estheten, was de Passat CC ongeveer 20 procent duurder dan de berline met dezelfde naam. Bij de vernieuwing van het model liet VW dan ook het voorvoegsel Passat vallen, waarna de auto zijn carrière voortzette als CC tout court.
Maar goed... Wolfsburg heeft de boodschap begrepen en stelt orde op zaken door zijn jongste telg een eigen naam te geven: Arteon. Het nieuwe model is aanzienlijk langer (9 centimeter) dan een Passat en voor het ontwerp van zijn silhouet werd inspiratie gezocht bij een vliegtuigvleugel – met dank aan de Audi’s Sportback voor het idee. Hij staat bovendien op het langste onderstel uit het personenwagengamma. De wielbasis, die met 5 centimeter werd verlengd in vergelijking met die van de Passat, plaatst de Arteon
op het niveau van een Skoda Superb en dat is goed nieuws voor de interieurruimte.
- Verzorgde look, harmonieuze stijl
- Veelzijdig en plezierig weggedrag
- Erg veelzijdige motor (soepel, performant, zuinig)
- Riante interieur- en kofferruimte
- Comptitieve prijs, uitgebreide standaarduitrusting
- Onaangename kraakgeluidjes (interieur en structuur)
- Ophangingscomfort (filtering) kan beter
- Wat licht stuur rond rechtuitstand (koersstabiliteit)
- Wat hoge rijhouding
- Afwerkingsdetails (plastics, assemblage)
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Arteon
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!