- Score redactie 15.44 /20
Het lijkt de jongste tijd alsof een auto alleen nog maar gebouwd kan worden rond schermen. Het aantal duim voor de schermdiameter is belangrijker geworden dan het aantal pk’s, terwijl de eenheid ‘seconden’ niet meer zozeer gebruikt wordt in het kader van de prestaties, maar voor de snelheid van de gegevensuitwisseling. Een verschuiving die perfect geïllustreerd wordt door de overgang van de Golf VII naar de Golf VIII. Technisch gaat het namelijk om een eenvoudige evolutie, vertrekkende van hetzelfde platform, getooid met een licht herwerkt kleedje. Maar op het vlak van connectiviteit en infotainment kunnen we beslist van een revolutie spreken. We nemen u mee aan het stuur van de Golf 1.5 TSI met 130 pk en manuele versnellingsbak, een van de eerste motorversies van een (erg) uitgebreid motorpalet dat in de toekomst beschikbaar zal zijn – al wordt het wel maar druppelsgewijs aangevuld.
- State-of-the-art-technologie
- Look, afwerking, geluiddemping
- Ergonomie bedieningsorganen
- Verhouding prestaties-verbruik
- Efficiënt en sereen weggedrag
- Complexe digitale interface
- Premiumprijzen
- Matige ruimte achterin
- Nog onvolledig gamma
- Zinloze technologiewedloop?
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!