- Score redactie 15.89 /20
Zoals wel vaker het geval is bij Volkswagen, blijkt de facelift erg subtiel en heb je een geoefend oog nodig om de nieuwe Passat B8 (laten we hem B8.2 noemen) van zijn voorganger te onderscheiden. Vooraan beperkt de evolutie zich tot de meer ingesneden bumper, het herwerkte radiatorrooster en de gemoderniseerde ledkoplampen. Achteraan werden de bumper en lichten vervangen, terwijl de modelnaam voortaan in grote letters op de kofferklep wordt gekleefd, tussen het merklogo en de nummerplaat in.
In het interieur onderscheidt de B8.2 zich dan weer door zijn infotainmentsysteem met de nieuwste snufjes en zijn opgefriste stoelbekledingen en sierinleg. De oorspronkelijke Passat GTE werd in 2016 gelanceerd, een jaar nadat de gelijknamige Golf het pad van de oplaadbare hybridewagens opende bij Volkswagen. Het nieuwe model heeft meer elektriciteit aan boord, met een batterij van 13 kWh tegenover 9,9 kWh bij zijn voorganger.
- Algemeen rijcomfort, gezond weggedrag
- Verhouding prestaties-verbruik
- Rijgemak, transparante werking hybridesysteem
- Gevrijwaarde interieur-en kofferruimte
- Bijdetijdse uitrusting
- Dosering remmen niet makkelijk onder de kniete krijgen
- Kwetsbaar laadpunt (in het radiatorrooster)
- Ergonomie rijmodi
- Reservewiel niet mogelijk (zelfs niet als optie)
- Stevig prijskaartje
In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Passat
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!