Detailtests / Volvo XC40 T5 Recharge : Oplaadbaar én made in Belgium
Volvo’s compacte SUV krijgt een plug-inhybridevariant. Met een uitgebreide elektrische modus dus, zodat je zonder uitstoot en in alle stilte enkele tientallen kilometers kunt afleggen.
- Score redactie 15.06 /20
De XC40 heeft Belgisch bloed in zijn drijfstangen: de compacte SUV van Volvo wordt bij ons gebouwd, in de fabriek van Gent. Het model, dat bij zijn lancering in 2018 werd bekroond tot Auto van het Jaar, krijgt nu een stroomstoot. Naast de traditionele benzine- en dieselversies omvat het gamma namelijk twee mildhybride varianten (B4 en B5, met een 48-voltbatterij en een starter-alternator om de benzinemotor een duwtje in de rug
te geven), maar ook een volledig elektrische versie (P8 AWD Recharge, met twee motoren van elk 204 pk en een opgegeven rijbereik van 400 kilometer). Daartussenin vinden we deze T5 Recharge, een plug-in-hybrideversie die een elektrisch rijbereik van 40 kilometer belooft. Een ideaal compromis?
- Aangenaam hybride aandrijfgeheel
- Behoorlijk rijbereik in elektrische modus
- Laag benzineverbruik mogelijk
- Gezellig en praktisch interieur
- Volledige veiligheidsuitrusting
- Comfortabele prestaties
- Moeilijk te doseren remmen
- Nogal plomp weggedrag
- Tegennatuurlijke sportophanging (R-Design)
- Snel gulzige benzinemotor met lege batterij
- Zicht schuin naar achteren
- Smalle middelste plaats achterin
In dit artikel : Volvo, Volvo XC40
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands