Bij de meest puristische fans valt nog altijd enige bitterheid te bespeuren wanneer het gaat over de verwatering van de Bentley-identiteit in de strategie en de schaalvergroting van de Volkswagen-groep, in het bijzonder sinds de lancering van de Bentayga. Hoe dan ook zijn we de Duitsers dank verschuldigd, want zonder hen zouden de Continental GT en – vooral – GT Convertible nooit het daglicht hebben gezien. Dat zou heel jammer geweest zijn, want deze eerste vrucht van het huwelijk met VW – meer dan vijftien jaar geleden – heeft niet alleen het merkimago verjongd, maar ook de aankoop van een Bentley ‘gedemocratiseerd’ en zo aanzienlijk bijgedragen tot het commerciële succes.
Missie volledig volbracht, want wereldwijd zijn intussen tienduizenden klanten gezwicht voor de charmes van de Continental. In België vertegenwoordigt het ‘Conti’-gamma niet minder dan 70 procent van de totale verkoop van het merk, waarvan iets minder dan de helft te danken is aan de cabrio, zonder meer het meest sexy model van alle moderne Bentleys. En iets zegt ons dat de nieuwe generatie werkelijk alles in huis heeft om de mooie carrière van een van de laatste twaalfcilinder-
cabrio’s te bestendigen.
- Schitterende motor
- Présence, imago
- Degelijk remsysteem
- Rijcomfort (pneumatische ophanging)
- Vermogen moeilijk te weerstaan
- Vrekkige uitrustingsdetails
- Parasietgeluiden (kapmechanisme?)
- Kleine koffer
In dit artikel : Bentley, Bentley Continental GT
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!