Enkele nummers terug (AG 1034) onderwierpen we de Scala aan een Gedetailleerde Wegtest in zijn topversie 1.5 TSI. Deze keer voelen we de 1.6 TDI aan de tand, de enige zelfontbrander waarmee hij op dit ogenblik verkrijgbaar is en die naar keuze kan worden gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen of een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. Het werd opnieuw die laatste variant, bij gebrek aan een alternatief in het perswagenpark. Toeval of een bewuste keuze van de invoerder om de duurdere versies van het model te promoten? Wat er ook van zij, de merkverantwoordelijken steken hun ambities voor de Scala niet onder stoelen of banken. Ze hebben alles in het werk gesteld om er geen financiële kater aan over te houden, zoals bij de Rapid (Spaceback), al moet je de prijsstijging er wel bijnemen. De Scala dankt zijn naam aan het Latijnse woord voor ‘trap’. Opgelet voor de trede, marketingjongens...
- Zuinige en gewillige motor
- Combinatie motor-versnellingsbak
- Verhouding buitenmaten-binnenruimte
- Algemeen rijcomfort
- Slimme vondsten
- Buitensporig pompende voortrein
- Tal van (weliswaar betaalbare) opties
- Bijzonder duur geïntegreerd navigatiesysteem
- Schokken DSG bij het manoeuvreren
- Garantie beperkt tot wettelijk minimum
In dit artikel : Skoda, Skoda Scala
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!