Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Audi R8 R-Tronic, BMW M3 Coupé DKG en Porsche 911 Carrera S PDK : Super G

Geschreven door David Leclercq op

Onze eerste vergelijkende test rond de nieuwe Porsche 911 bracht ons tot op de besneeuwde flanken van de Oostenrijkse Alpen, voor een reuzenslalom in stijl. Aan de start ook nog ene Audi R8 en BMW M3...

Audi R8 R-Tronic, BMW M3 Coupé DKG en Porsche 911 Carrera S PDK : Super G #1

Waarom we in ’s hemelsnaam naar de Oostenrijkse Alpen zijn getrokken voor deze vergelijkende test rond de nieuwe Porsche 911? Eenvoudigweg omdat de Europese persparken van BMW allemaal zonder M3 zaten. Vreemd, want de aflossing van dit model is pas gepland voor halverwege 2013. Hoe dan ook, alleen het moederhuis kon ons een exemplaar ter beschikking stellen, dus waren we verplicht – niet dat we dat erg vonden – om de Autobahn te nemen richting München om een exemplaar op te halen van de eerste en beslist ook laatste M3 uit de geschiedenis met een V8-motor. En om van de nood een deugd te maken zijn we met de BMW in het gezelschap van een 911 Carrera S en een Audi R8 4.2 V8 naar Kitzbühel doorgereden, in het hart van Oostenrijks Tirol. Aan deze kant van de Alpen heb je niet zulke hoge toppen als die van de Franse, Zwitserse of Italiaanse gletsjers, maar niettemin geniet de streek een stevige reputatie, en dan zeker het dorpje Kitzbühel, met de befaamde Streif, de skipiste die door professionals wordt beschouwd als de moeilijkste en snelste en dus gevaarlijkste afdaling ter wereld.

De eerste meters wordt deze piste gekenmerkt door een helling van maar liefst 85 procent (de zogenoemde Mausefalle), gevolgd door een sprong van meer dan zestig meter ver, terwijl de snelheden in het laatste stuk voor de finish oplopen tot 140 km/h en meer. Onnodig te zeggen dat we ons daar ondanks de grondige evoluties die de 911 ‘type 991’ kenmerken, niet aan zullen wagen, al mocht Walter Röhrl in hoogsteigen persoon aan het stuur zitten. De wegen rond Kitzbühel hebben echter nog een ander soort reuzenslalom voor ons in petto…

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks , Audi, Audi R8 , Porsche, Porsche 911

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker