Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Vergelijkende test / Audi R8 R-Tronic, BMW M3 Coupé DKG en Porsche 911 Carrera S PDK : Super G

Audi R8 R-Tronic, BMW M3 Coupé DKG en Porsche 911 Carrera S PDK : Super G #1
Ons verdict

De nieuwe 911 is een meesterwerk zoals er maar weinig zijn. Zonder dat het in het oog springt, heeft Porsche alles veranderd en heeft het overal voor het beste gekozen: een constructie die zo uit de luchtvaart zou kunnen komen, een weggedrag waar niets hachelijks meer aan is, een PDK-versnellingsbak die eindelijk op niveau is, een motor (en een uitlaat) waarbij niets of niemand onbewogen blijft, en zelfs een actieve antirolcontrole waarmee hij tot 14 seconden zou kunnen winnen op de verraderlijke Nordschleife. Dat alles is een overwinning waard… maar dan gedeeld met de fabelachtige M3. Hoewel zijn remmen het sneller voor bekeken houden en hij er bij intensief gebruik zijn banden sneller doorjaagt, is de BMW als geen enkele andere sportieveling in staat om in een recordtijd een dosis plezier toe te dienen. Met een M3 rijden betekent verzekerd zijn van herhaaldelijke shots fun – met het hele gezin nog wel – zonder ooit een overdosis te riskeren. Natuurlijk zullen sommigen opwerpen dat we hem hadden kunnen confronteren met een Nissan GT-R (550 pk, 80.000 euro), wat hem beslist wat punten had gekost op het vlak van pure prestaties. Maar met zijn evenwicht en het driftplezier dat hij cultiveert als een kunst, had de M3 het de Japanner zeker niet gemakkelijk gemaakt. We kunnen alleen maar hopen dat de overstap naar drukvoeding die verwacht wordt voor de volgende generatie, hem niet zijn ziel zal kosten, zoals bij de jongste M5. De R8 is dan weer ouder geworden, al vertoont zijn sculpturale lijn nog geen rimpels. Het is nog altijd een geslaagde sportwagen, maar zijn gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling of zijn uitrusting is nu een beetje voorbijgestreefd. Zijn derde plek heeft niets te maken met de zomersloffen die hij tijdens deze meerkamp droeg. De R8 heeft wel degelijk zijn capaciteiten, maar Audi’s supercar kan gewoon minder de zintuigen in vervoering brengen. En gezien zijn hoge prijs maakt dat het verschil.

Scorebord Interieur Technologie Onderweg Budget Totaal
1. BMW 3 Reeks Berline M3 18,00 16,00 16,00 18,00 16,40
2. Porsche 911 Carrera 2 S 16,00 18,00 18,00 14,00 16,40
3. Audi R8 Spyder 4.2 V8 FSI 316kW 10,00 14,00 12,00 10,00 12,00

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks , Audi, Audi R8 , Porsche, Porsche 911

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker