De BMW X5 M werpt zich onverbiddelijk op als winnaar van deze krachtmeting. Hij biedt de sterkste prestaties, het meest efficiënte rijgedrag en het ruimste en meest praktische interieur, én hij verbruikt het minst, terwijl hij ook nog eens de minst dure van het trio is. Maar hoe verpletterend zijn overwinning ook is, toch laat ze ons enigszins koud. Anders gezegd: de X5 blinkt uit, maar weekt weinig emoties los. Dat doet de Range Rover Sport SVR dan weer wel. Hij bruist van het leven met zijn formidabele en ongewoon explosieve V8, of met zijn rijdynamiek, die gekenmerkt wordt door natuurlijkere en genereuzere reacties dan die van de X5, die te sterk gestuurd worden om ons in hogere sferen te brengen. Als we het hart zouden laten spreken, zou onze keuze ongetwijfeld op de even impulsieve als oprechte Brit vallen. De G 63 AMG is natuurlijk een geval apart. Laat ons eerlijk zijn: hij vormt geen concurrent voor de twee andere kandidaten. Die rol laat hij over aan de nakende Mercedes-AMG GLE 63. We konden echter niet aan de verleiding weerstaan om u een stukje te laten proeven van dit mythische anachronisme op wielen. Deze G-Klasse maakt op onthutsende wijze duidelijk hoe sterk de automobiel de voorbije drie decennia geëvolueerd is en hoeveel plezier je paradoxaal genoeg nog beleeft – en blijft beleven – aan deze flinke brok autonostalgie.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. BMW X5 4.4 M | 16,00 | 17,00 | 18,00 | 16,00 | 17,00 |
2. Land Rover Range Rover Sport P575 SVR | 15,00 | 18,00 | 17,00 | 15,50 | 16,60 |
3. Mercedes-Benz G-Klasse 5d Mercedes-AMG G 63 | 14,00 | 15,00 | 14,00 | 13,00 | 14,00 |
In dit artikel : BMW, BMW X5 , Land Rover, Land Rover Range Rover Sport , Mercedes-Benz, Mercedes-Benz G-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!