Vergelijkende test / Ford Focus ST TDCi, Peugeot 308 GT HDi en Volkswagen GTD : Sporten en sparen
Als er één GTI is die ons hart sneller doet slaan, dan is het de Focus ST, zelfs als hij zoals hier wordt aangedreven door een diesel. De Ford zet volop in op rijplezier en biedt flink wat sensaties, terwijl hij van een mooi evenwicht getuigt. We zouden hem meteen tot winnaar hebben uitgeroepen, mocht zijn ophanging niet zo radicaal zijn afgesteld. De stugge schokdemping wordt echter al snel vermoeiend en maakt hem veel minder geschikt voor dagelijks gebruik. Die extreme positionering zet de deur op een kier voor de Golf GTD, die misschien wel duurder is, maar kan uitpakken met een erg veelzijdig karakter, een voorbeeldig rijgemak, een intelligent ingericht interieur en een verzorgde afwerking. Uiteindelijk is het tussen die twee een kwestie van prioriteiten... De 308 heeft zeker zijn troeven, maar hij blijft eerder een comfortabele GT dan een sportieve middenklasser – zoals zijn naam en zijn automaat overigens al doen vermoeden.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Ford Focus 5d 2.0 TDCi 136kW ST1 | 15,00 | 16,00 | 17,50 | 16,50 | 16,40 |
2. Volkswagen Golf VII 5d 2.0 CRTDi 135kW BMT GTD | 16,00 | 18,00 | 15,00 | 15,00 | 16,30 |
3. Peugeot 308 5d 2.0 BlueHDi FAP S&S EAT8 6.2 GT | 15,00 | 15,00 | 16,00 | 16,00 | 15,60 |
In dit artikel : Peugeot, Peugeot 308 , Volkswagen, Volkswagen Golf , Ford, Ford Focus
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands