De Puma gooit een knuppel in het hoenderhok van de hoogpotige stadsauto’s… Hij eindigt in deze vierkamp op het hoogste schavotje dankzij een interessantere verhouding prijs-uitrusting, maar ook omdat hij met geen enkele flagrante tekortkoming kampt en zelfs het meeste rijplezier biedt. De Captur, die grondiger vernieuwd werd dan je op het eerste gezicht zou zeggen, spitst zich meer toe op gezinnen, dankzij een erg aangenaam interieur (hoge zittingen, moduleerbaarheid) en een over het algemeen erg zachte werking (motor, ophanging, bedieningsorganen). Op de derde plaats kan de Peugeot 2008 pronken met zijn premiuminterieur en zijn verbluffende compromis comfort-wegligging, maar hij is de duurste van de bende. De Skoda ten slotte is goed in alles, maar blinkt in niks uit en is in ruil voor zijn (erg Duitse) gründlichkeit behoorlijk gierig met uitrusting, zodat er veel (en dure) opties overblijven.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Ford Puma 1.0i Ecoboost mHEV 92kW Titanium | 15,00 | 16,50 | 16,00 | 16,00 | 16,10 |
2. Renault Captur TCe 140 Intens | 16,00 | 16,00 | 16,00 | 14,00 | 15,40 |
3. Peugeot 2008 1.2 Puretech 96kW S&S Active | 16,00 | 16,00 | 16,00 | 13,00 | 15,20 |
4. Skoda Kamiq 1.0 TSI 85kW Selection | 16,00 | 16,00 | 15,00 | 13,00 | 15,00 |
In dit artikel : Ford, Ford Puma , Peugeot, Peugeot 2008 , Renault, Renault Captur , Skoda, Skoda Kamiq
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!