De Toyota GT86 werd ontwikkeld om voor een schappelijke prijs rijplezier en een dynamische efficiëntie van de bovenste plank te bieden en wat dat betreft, is hij een schot in de roos. Anderzijds is hij niet geschikt als een ‘m’as-tu-vu’-coupé of als dagelijks vervoermiddel om je van A naar B mee te verplaatsen. Ook de Hyundai Genesis Coupé is een atypische auto, een verleidelijke auto zelfs voor wie graag werkt aan het stuur, omdat hij je voor relatief weinig geld de driftpartijen van een authentieke onbehouwen achterwielaandrijver laat herbeleven in een moderne en beschaafde verpakking. Maar op het einde van de rit gaat de zege toch naar de Peugeot RCZ, die alle technische kwaliteiten van een moderne coupé verenigt en alles bij elkaar genomen homogener is dan zijn gelegenheidsrivalen. Uiteindelijk heeft hij slechts één gebrek, namelijk dat hij ons een plezier ontzegt dat zeldzaam geworden is op dit prijsniveau: dat van achterwielaandrijving.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Peugeot RCZ 1.6 THP 200 | 16,00 | 18,00 | 14,00 | 16,00 | 15,60 |
2. Toyota GT86 2.0 Sport MT | 14,00 | 14,00 | 18,00 | 14,00 | 15,20 |
3. Hyundai Genesis Coupé 2.0 T Sport | 18,00 | 16,00 | 14,00 | 12,00 | 14,80 |
In dit artikel : Toyota, Toyota GT86 , Peugeot, Peugeot RCZ , Hyundai, Hyundai Genesis Coupé
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!