Vergelijkende test / Porsche Cayenne E-Hybrid vs Range Rover Sport P400e
Ondanks zijn hogere prijskaartje wint de Cayenne, dankzij zijn aangenamere aandrijfgeheel. Maar allebei deze grote SUV’s pakken uit met geslaagde hybridetechnologie. Wanneer je niet meer dan 35 à 40 kilometer rijdt tussen twee oplaadbeurten, hoef je geen druppel benzine te verstoken. Zo kun je het stadscentrum doorkruisen zonder te vervuilen. Dat deugdzame aspect op korte ritten zal binnenkort echter niet meer gepaard gaan met een fiscaal voordeel voor bedrijven, waardoor die de meerprijs bij de aankoop van deze grote plug-inhybride SUV’s niet meer zullen kunnen afschrijven. Ook particulieren genieten geen bijzondere stimuli om zich tot deze dure technologie te wenden. Deze modellen zijn dan ook uitsluitend interessant voor wie tussen het laden door korte ritten maakt in en om de stad. Rij je honderden kilometers snelweg aan één stuk door, dan zullen ze je meer kosten dan een diesel zonder een echt ecologisch voordeel te bieden. Zoals altijd bij plug-inhybrides komt het er dus op aan geval per geval te bekijken om te weten of deze keuze de moeite loont…
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid | 16,00 | 17,00 | 18,00 | 12,00 | 16,20 |
2. Land Rover Range Rover Sport P460e AWD Auto SE | 17,00 | 16,00 | 16,00 | 13,00 | 15,80 |
In dit artikel : Land Rover, Land Rover Range Rover Sport , Porsche, Porsche Cayenne
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands