De Fabia Combi is een praktische break zonder franje, die veel waar voor zijn geld biedt. De Scout-uitvoering blijft een praktische break, maar dit keer met onnodige toeters en bellen en een helaas aangepast prijskaartje, waarop hij in de rubriek Budget zwaar wordt afgerekend. En om de minder gunstige EuroNCAP-score en de optionele gordijnairbags kunnen we ook niet heen. Jammer, want ondanks zijn leeftijd blijft de Skoda Fabia een prettig rijdende auto met gigantisch veel binnenruimte. In deze driekamp neemt de Seat Ibiza ST de rol van budgetvriendelijke auto over van zijn Tsjechische neef, wat niet belet dat hij met een vergelijkbare uitrusting een taaie klant heeft aan de Clio. Ondanks zijn kleinere binnenruimte blijft dit een praktische, degelijke auto met – helaas – een weinig inspirerend weggedrag. De Clio Grandtour ziet er niet alleen aantrekkelijk uit, hij rijdt ook zeer goed en kan terugvallen op een gewillige en zuinige motor. Bovendien is hij onder andere dankzij een standaard navigatiesysteem en snelheidsregelaar en -begrenzer vanaf de middenversies zeer goed uitgerust. Helaas wordt nogal wat binnenruimte opgeofferd aan het design en geeft het interieur niet de kwaliteitsvolle indruk die je vandaag zelfs in kleinere modellen mag verwachten.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Renault Clio Estate 1.5 dCi 90 Dynamique | 12,00 | 14,00 | 15,00 | 16,00 | 14,60 |
2. Seat Ibiza ST 1.6 TDI 90 Style | 15,00 | 14,00 | 13,00 | 14,00 | 14,00 |
3. Skoda Fabia Combi 1.4 CRTDI 66kW Ambition | 16,00 | 14,00 | 14,00 | 12,00 | 13,60 |
In dit artikel : Skoda, Skoda Fabia , Seat, Seat Ibiza , Renault, Renault Clio
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!