Als we zijn stevige eindprijs en de soms ergerlijke logica van zijn infotainmentsysteem even buiten beschouwing laten, werpt de Volkswagen Golf R zich op als een erg verleidelijke polyvalente sportieveling. Hij is comfortabel voor dagelijks gebruik, maar ook explosief en bruikbaar in alle weersomstandigheden en op elke ondergrond, van de toegetakelde macadam van rallyspecials tot het biljartlakenvlakke asfalt van een circuit. En niet te vergeten: plaatsen met gepolierd beton, waar de Volkswagen zich te buiten kan gaan aan glijplezier… De BMW M135i laat zich met zijn meer GT-achtige karakter uiteindelijk meer op prijs stellen bij een snelle, maar vloeiende rijstijl dan met het mes tussen de tanden. Terwijl de jongste generatie van de Civic Type R ten slotte wel blijk geeft van een mooie veelzijdigheid en een reëel rijcomfort, maar toch eerder een auto blijft ‘voor puristen’ die houden van mechanische sensaties.
Scorebord | Interieur | Technologie | Onderweg | Budget | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1. Honda Civic 5d 2.0 Type R Sport Line | 16,17 | 15,10 | 16,15 | 14,47 | 15,44 |
2. Volkswagen Golf VIII 5d 2.0 TSi 4MOTION 235kW R DSG | 15,17 | 15,30 | 16,23 | 13,53 | 14,98 |
3. BMW 1 Reeks Hatch M135 xDrive (221 kW) | 15,08 | 16,30 | 14,92 | 13,53 | 14,82 |
Verwante testen
In dit artikel : BMW, BMW 1 Reeks , Honda, Honda Civic , Volkswagen, Volkswagen Golf
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!