Detailtests / Citroën C5 Aircross Hybrid : Gewatteerde kilowatts
De Citroën C5 Aircross blinkt uit met zijn gewatteerde comfort. Laten we eens kijken of die troef misschien nog beter tot uiting komt in combinatie met een flinke dosis elektriciteit. En of de functionaliteit toch niet te veel te lijden heeft onder de hybridisatie...
- Score redactie 15.25 /20
Zoals overal hangt er ook binnen de PSA-groep elektriciteit in de lucht. Na de Peugeot 3008 en Opel Grandland X is het nu de beurt aan de neef met het chevronlogo om zich te laten hybridiseren. Deze plug-inversie van de C5 Aircross biedt een uitgebreide elektrische modus. Het is nog maar de vraag wat dat uiteindelijk oplevert, en of de toevoeging van een grote batterij onder de achterbank geen essentiële ruimte inpalmt in deze comfortabele en moduleerbare SUV, die in essentie is ontworpen voor het gezinsleven.
- Voorbeeldig ophangingscomfort
- Zitruimte achterin en moduleerbaarheid gevrijwaard
- Competitieve verhouding prijs-prestaties-uitrusting
- Nog steeds hoge prijs, kleinere kofferruimte
- Benzineverbruik en rijbereik op snelwegen
- Onaangename dosering remkracht
In dit artikel : Citroën, Citroën C5 aircross
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands