Na de Coupé volgt de Spider, want na de gesloten GTB volgt nu de open Ferrari 296 GTS. De tweedelige hardtop heeft aan 14 seconden genoeg om automatisch weg te plooien, een stripteasenummertje dat lukt aan snelheden tot 45 km/u. De structurele aanpassingen aan het koetswerk maken de GTS ongeveer 70 kilogram zwaarder dan de GTB.
LEES OOK Test Ferrari 296 GTB (2022)
Net zoals dat het geval is bij de GTB, kan je de Ferrari 296 GTS ook bestellen met het Assetto Fiorano, een op occasioneel circuitgebruik gericht pakket dat wat gewicht wegschraapt en de aerodynamica verder verbetert.
Plug-inhybride power
Centraal achterin de Ferrari 296 GTS ligt het inmiddels gekende 3 liter-biturboblok, een plug-inhybride V6 die tot 830 steigerende paarden verzamelt. Die power wordt op de achterwielen gezet via een gerobotiseerde achttrapsautomaat met dubbele koppeling. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt 2,9 en die van 0 naar 200 km/u 7,6 seconden, terwijl de topsnelheid 330 km/u bedraagt.
LEES OOK: Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano (2022)
Het plug-inhybride aandrijfgeheel tankt stroom uit een batterijpakket met een energiecapaciteit van 7,45 kWh, wat volstaat om de Ferrari 296 GTS een elektrische topsnelheid van 135 km/u en een elektrisch rijbereik van 25 kilometer te bezorgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!