Detailtests / Ford Focus Active Clipper 1.0 EcoBoost mHEV 155 : Veldwachters kostuum
Als alternatief voor een SUV onderscheidt de Focus Active zich van klassieke breaks door een grotere bodemvrijheid om zich een vleugje avontuur aan te meten. En zoals dat tegenwoordig hoort, schuilt er een geëlektrificeerde aandrijving onder de kap.
- Score redactie 15.00 /20
Het concept van de ‘avontuurlijke’ break is niet nieuw. De trend werd in 1995 gelanceerd door de Subaru Outback, die later het gezelschap kreeg van de Volvo XC70 (1997) en de Audi A6 Allroad (1999). Heel wat constructeurs traden in hun voetsporen, maar de keuze is in de loop der jaren weer sterk uitgedund. Ford liet zich echter niet ontmoedigen en stortte zich vorig jaar op het segment met de Focus Active (ook verkrijgbaar als berline). En om beter aan te sluiten bij de tijdsgeest krijgt hij microhybridemotoren (1.0 EcoBoost mHEV 125 en 155 pk) onder de kap, die een beetje elektriciteit door hun benzine mengen.
- Look van een SUV, rijgedrag van een break
- Merkbare boost van de microhybridetechnologie
- Geen prijssupplement voor de SUV-look
- Geen vierwielaandrijving, noch automaat
- Weinig uitzonderlijk verbruik voor een mHEV-driecilinder
- Afwerking niet vrij
In dit artikel : Ford, Ford Focus
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands