Nadat het zijn terugkeer in Europa heeft aangekondigd met modellen die al bestaan op de Amerikaanse of de Aziatische markt – G80, GV80, G70 en GV70 – stelt Genesis nu een afgeleide van zijn berline G70 voor die speciaal werd ontworpen voor het Oude Continent: de Genesis G70 Shooting Brake. Deze sportieve break zou moeten voldoen aan de verwachtingen van Europese klanten, die dol zijn op deze koetswerkvorm.
Populaire koetswerkvorm in Europa
Genesis Motors Europe was zich ervan bewust dat het over een meer aangepast productgamma moet beschikken dan bij zijn eerste poging om de Europese markt te veroveren, en dus besliste het een model te ontwikkelen dat zo goed mogelijk beantwoordt aan de verwachtingen van dat nieuwe doelpubliek. En een break was het beste en snelste antwoord, zeker in de vorm van een shooting brake, die veel aandacht heeft voor de stijl zonder de praktische aspecten uit het oog te verliezen. Vooral in het premiumsegment dat Genesis op het oog heeft, is deze koetswerkvorm erg populair bij Europese klanten.
G70 Shooting Brake: grote koffer
Met een lengte van 4.685 mm, een breedte van 1.850 mm en een hoogte van 1.400 mm is de Genesis G70 Shooting Brake relatief compact in vergelijking met zijn directe rivalen. Hij behoudt de wielbasis van de berline waarvan hij werd afgeleid (2.835 mm), maar biedt 40 % meer laadvolume. Bovendien komt hij praktischer uit de hoek met een achterbank die in drie delen kan worden neergeklapt in 40/20/40-verhouding.
Bekende stijl
Aangezien hij rechtstreeks afgeleid is van de berline G70, neemt de Genesis G70 Shooting Brake daar natuurlijk de stijlkenmerken van over. Te beginnen bij de karakteristieke Two Lines-lichtsignatuur, waarbij zowel voor- als achteraan twee horizontale ledstroken boven elkaar lopen. Bijzonder aan de achterklep is dat de achterruit doorloopt tot tegen het dak, terwijl een spoiler de stabiliteit van de auto vergroot en voor een vleugje sportiviteit zorgt.
De leveringen van de berline en SUV G80 en GV80 gaan van start in de zomer van 2021, terwijl de ‘70’-variant tegen het einde van het jaar volgt. In eerste instantie zullen echter enkel de Duitse, Zwitserse en Britse markt worden bediend.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!