De Polestar 3 en de Volvo XC90 staan op dezelfde SPA2-basis en rollen van dezelfde productieband in het Amerikaanse Ridgeville, maar maak er geen tweeling van. Dat zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. Dan heeft hij het niet alleen over het koetswerkontwerp, maar ook over de positionering en over de prestaties. Zo komt de volgende Volvo XC90 met drie zitrijen en zeven zitplaatsen (optioneel wellicht), terwijl de Polestar 3 een strikte vijfzitter blijft. Dat moet de inzittenden van die laatste een luxueuzer gevoel geven, aldus Ingenlath.
>> Lees ook: Wat weten we al over de Polestar 3? - 2022
Dat Polestar aanvankelijk naam maakte met sportieve Volvo-modellen, is Thomas Ingenlath evenmin vergeten. De elektrische SPA2-architectuur mag dan dezelfde zijn, dat wil niet zeggen dat Polestar en Volvo dezelfde componenten moeten gebruiken. Aan de batterijpakketten zou niet geraakt worden, maar de Polestar 3 zou wel over krachtigere elektromotoren en een specifieke sturing van de software beschikken. Als je in de clinch gaat met Tesla, kom je nu eenmaal beter zwaar bewapend naar de shoot-out.
>> Lees ook: Volvo Recharge kijkt naar opvolger XC90 - 2022
We weten meer in 2022, wanneer de Polestar 3 zijn debuut maakt als vaandeldrager van de Chinese constructeur met Zweedse invloeden. Op de opvolger van de Volvo XC90, of hoe die losjes op de Recharge Concept gebaseerde elektro-SUV uiteindelijk zal gaan heten, zou ook voor volgend jaar zijn.
Bron: Car & Driver
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!